留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码
姚卫建. 亚科鱼类鳃部寄生的四种三代虫的记述[J]. 水生生物学报, 2002, 26(5): 513-516.
引用本文: 姚卫建. 亚科鱼类鳃部寄生的四种三代虫的记述[J]. 水生生物学报, 2002, 26(5): 513-516.
YAO Wei-jian. FOUR SPECIES OF GYRODACTYLUS FROM FISH OF THE FAMILY ACHEILOGNATHINAE[J]. ACTA HYDROBIOLOGICA SINICA, 2002, 26(5): 513-516.
Citation: YAO Wei-jian. FOUR SPECIES OF GYRODACTYLUS FROM FISH OF THE FAMILY ACHEILOGNATHINAE[J]. ACTA HYDROBIOLOGICA SINICA, 2002, 26(5): 513-516.

亚科鱼类鳃部寄生的四种三代虫的记述

FOUR SPECIES OF GYRODACTYLUS FROM FISH OF THE FAMILY ACHEILOGNATHINAE

  • 摘要: 据文献记载, 有关我国三代虫(Gyrodactylinae)的研究始于1948年1 , 迄今为止, 已报道三代虫42种1-3。作者在整理、鉴定三代虫标本时发现, 寄生于两种鳃部的四种三代虫在我国均未见报道, 其中有两新种, 现记述如下。量度均以毫米为单位。模式标本保存在中国科学院水生生物研究所鱼病学研究室。

     

    Abstract: Four species of Gyrodactylus from two species of fish in the family Acheilognathinae are reported in the present paper. It involves two new species and two new chinese records. All the measurements used in the decriptions of new species are in millimeter. Type specimens are deposited in the Laboratory of Fish Diseases, Institute of Hydrobiology, The Chinese Academy of Sciences, Wuhan.

     

/

返回文章
返回